Κυριακή 8 Ιουλίου 2012

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΡΩΤΑΣ ;


                           Περί Ερώτων.....

‘Ερως ανίκατε μάχαν. Το άγαλμα του Έρωτα και της Ψυχής στο Λούβρο του Ιταλού γλύπτη Antonio Canova. O Έρωτας θα ξυπνήσει την ερωμένη του Ψυχή με ένα φιλί, η οποία έπεσε σε βαθύ ύπνο από μαγικό άρωμα της Περσεφόνης. Ο Έρωτας είναι ορμητική κίνηση, ‘’έρως δε ότι εσρεί…’’. 
Τι είναι ο Έρωτας τελικά;...
... Ανίκητη επιβολή στη Λογική και στην Αυτοκυριαρχία;
Μαγικό παιχνίδι που σε παρασύρει από την οργανωμένη καθημερινότητά σου; Δάγκωμα χειλιών; Αέναη αναζήτηση κομματιών του Εγώ σου πάνω στο Εσύ του άλλου; Το κινητό που χτυπά και δε το ακούς; Η Φωνή που σου αρέσει να μιμείσαι και δε σου αφήνει περιθώριο; Μουσικές που σε κάνουν να χαμογελάς γλυκά και πονηρά; Νωχελικότητα στις κινήσεις; Στο πώς θα σηκώσεις τα μαλλιά ψηλά; Πώς θα ισιώσεις στις καμπύλες το μαύρο φόρεμα; Πώς θα σκύψεις να κουμπώσεις το κορδονάκι από τα ψηλά πέδιλα;
Είναι το γνωστό σλόγκαν του ερωτικού 94,8 fm Θεσσαλονίκη, τηλεφώνημα από ραδιοφωνικό παραγωγό στη τραγουδίστρια Ηρώ, ‘’Ηρώ, τι είναι ο έρωτας;’’, ‘’ Άσε με ρε Δημήτρη και κοιμάμαι μεσημεριάτικα, πάρε με μετά να σου πω τι είναι ο έρωτας..’’; Ή ‘’Θα πρέπει να’ σαι πολύ κουρασμένη.. όλη νύχτα τριγυρνούσες στο μυαλό μου’’. Κι εγώ, θιασώτης του κυνισμού που με σώζει πάντα από τα δύσκολα, μιμούμαι αυτές τις φωνές και κοροϊδεύω τους ερωτευμένους άντρες φίλους μου. Είναι λυτρωτικό να έχεις άντρες φίλους.
Είναι το μειλίχιο χαμόγελο της συγκατάβασης που μετουσιώνεται στην απογοήτευση και απουσία σου; Είναι το ΌΧΙ μου, στις ενδόμυχες σκέψεις μου; Όχι, εγώ ποτέ. Δε θέλω να σε ξαναδώ. Είναι ο πληθυντικός ευγενίας, ‘’Θα σας παρακαλούσα να οριοθετήσετε το Υπερφίαλο Εγώ σας.’’
Είναι η σκέψη μέχρι να φτάσει στην αφορμή της. Είναι ξημερώματα με πυρετό να γράφεις, να γράφεις, να γράφεις. Είναι το ‘’κουτάβι’’ του Κορτώ που του πήρε δώρο τόμους Ροΐδη ( Αύγουστε….πόσο ερωτευμένος είσαι; ). Είναι η Βάγια (φιλόλογος και αρθρογράφος) του Τσιτσόπουλου, που καθετί έχει νόημα γιατί το κάνουν μαζί.
Είναι σκέψεις ανείπωτες, που όμως αν σε πλησιάσει εκείνος τις ακούει. Είναι μυθοποίηση προσωπικοτήτων;
Ο Έρωτας είναι τα πάντα (απάντηση φίλου μουσικού από που πήρα να τον ρωτήσω). Είναι χαμόγελα, σφιχτές αγκαλιές, καυγάδες, φωνές, ενοχές, σκέψεις, ταξίδια…
Είναι Βέλθανδρος και Χρυσάντζα, Καλλίμαχος και Χρυσορρόη, μουσικές και ποιήματα…
 Γιώτα Κωνσταντινίδου