Τρίτη, 9 Σεπτεμβρίου 2014

ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΜΦΙΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ....



 Μυστήριο με την Αμφίπολη και τις Καρυάτιδες (pics)
Από τις 27 Αυγούστου με άρθρο του στο Newsbomb o ιστορικός κ. Ανδρέας Βαρνακιώτης είχε επισημάνει την σχέση του ταφικού μνημείου με την Αθήνα
Οι τελευταίες ανακαλύψεις της αρχαιολογικής σκαπάνης ίσως να ανατρέψουν πολλές από τις αρχικές εκτιμήσεις των αρχαιολόγων και των ιστορικών. Με ένα ιδιαιτέρως προσεκτικό και αποκαλυπτικό άρθρο, ο ιστορικός και φιλόλογος κ. Ανδρέας Βαρνακιώτης είχε επισημάνει μέσω του Newsbomb ότι δεν πρέπει να βγάζουμε αβίαστα συμπεράσματα για το περιεχόμενο του ταφικού μνημείου.
Ήδη από τις 27 Αυγούστου ο κ. Βαρνακιώτης είχε γράψει για τη σχέση της Αμφίπολης με την Αθήνα και όπως φαίνεται οι τελευταίες αποκαλύψει τον δικαιώνουν.
Για του λόγου το αληθές παραθέτουμε το εξόχως ενδιαφέρον άρθρο του ιστορικού κ. Ανδρέα Βαρνακιώτη:
Ο ΤΑΦΟΣ ΤΗΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ
Μην βιαζόμαστε λοιπόν να βγάζουμε θριαμβευτικούς λόγους έτσι κι αλλιώς το εύρημα έχει τεράστια αξία, παγκόσμια και η απόδειξη του ζητουμένου είναι ίδια, ο τάφος είναι ελληνικός είτε από Έλληνες της Μακεδονίας είτε από Έλληνες της Αθήνας... και στις δυο περιπτώσεις έρχεται στο μυαλό μας η φράση του ιστορικού: ... Όπερ έδει δειξαι.
Του Ανδρέα Βαρνακιώτη - Ιστορικού, φιλόλογου και ιδιοκτήτη του φροντιστηρίου «Παλλάδιο»
1. Αυτές τις ημέρες που πέρασαν, ο ελληνικός λαός έμαθε για ένα μεγάλο αρχαιολογικής σημασίας έργο που βρέθηκε στην Αμφίπολη της Θράκης.
2. Ένα έργο ιστορικό, και ο τάφος είναι τέτοιο έργο, πρέπει να εξετάζεται από πλευρές.
3. Ο τόπος, η ιστορία, η τέχνη, το φυσικό περιβάλλον, οι συνθήκες, οι κάτοικοι, οι πρωταγωνιστές, κι επειδή πρόκειται εδώ για τάφο, να εξεταστούν και οι νεκροί.
4. Όταν όμως δεν ξέρουμε τους νεκρούς, αλλά αυτούς ζητάμε, πρέπει να εξετάσουμε όλα τα άλλα.
5. Και πρώτα – πρώτα η Αμφίπολη. Είναι μια ένδοξη πόλη, αξιόλογη για την εποχή της, αφού:
α) Είναι αποικία και σύμμαχος των Αθηναίων.
β) Είναι κοντά στις εκβολές του ποταμού Στρυμόνα.
γ) Είναι επομένως αρκετά προσβάσιμη και από ξηρά αλλά και από θάλασσα.
δ) Είχε αρκετή ναυπηγήσιμη ξυλεία και επομένως η πόλη ήταν πολύ χρήσιμη για την Αθήνα.
6. Προσθέστε ότι δίπλα ήταν τα χρυσορυχεία του Όρους Παγγέου του οποίου το όνομα παραπέμπει στη ρίζα = πάγκος και διεθνώς bank = τράπεζα που δηλώνει χρήμα και χρυσό. Αντιλαμβανόμαστε και από εδώ τη σημασία της Αμφίπολης.
7. Αν τώρα πάρουμε και κάποια γεωγραφικά αλλά και οικοδομικά – αρχιτεκτονικά στοιχεία του μνημείου, δηλαδή: α) Ότι η έκταση του ταφίου είναι περίπου 20 στρέμματα. β) Οι δύο Λέοντες είναι δείγμα Μυκηναϊκής Τέχνης. γ) Η κατασκευή των θολωτών τάφων σε συνδυασμό μάλιστα με τους δύο Λέοντες. δ) Τα ιωνικά κιονόκρανα. ε) Το μεγάλο μάρμαρο φύλαξης της εισόδου, τότε αβίαστα οδηγούμαστε στην έντονη έστω (και ακόμα) πιθανολογούμενη σκέψη ότι το μνημείο έχει σχέση με την Αθήνα και όχι με την Πέλλα ή τους Φιλίππους.
8. Τώρα παίρνουμε την άλλη άκρη από την ιστορία που συνδέει την Αθήνα με την Αμφίπολη. Ήταν το 424 π.Χ., δηλαδή λίγα χρόνια πριν από εκεί που τοποθετούν τον τάφο οι μέχρι τώρα ομιλήσαντες. Τότε η Αμφίπολη δέχθηκε μεγάλη επίθεση από τους Σπαρτιάτες με αρχηγό τον Βρασίδα. Οι Αθηναίοι όμως δεν είχαν την τύχη να κυβερνιούνται από τον συνετό Περικλή που θαύμαζε ο Θουκυδίδης και αυτό το ήξεραν στην Αθήνα αλλά από τους δημαγωγούς και κυρίως τον Κλέωνα αποφάσισαν και έστειλαν το μεγάλο ιστορικό Θουκυδίδη, του Ολόρου, ως αρχηγό του στρατού και του στόλου για να την υπερασπίσει. Στον πόλεμο όμως, δεν χρειάζονται μόνο τα προσόντα του .
Έτσι λογικό ήταν να σκοτωθούν οι Αθηναίοι, να χαθεί η Αμφίπολη και ο άπειρος Θουκυδίδης να νικηθεί από τον εμπειροπόλεμο και πολυνίκη βασιλιά Βρασίδα. Οι Αθηναίοι τώρα, τιμούσαν τους νεκρούς των μαχών (βλέπε επιτάφιο Περικλή για τους νεκρούς του πρώτου έτους του Πελοποννησιακού Πολέμου 431 π. Χ, επιτάφιο Λυσία προς τιμήν των Αθηναίων που έπεσαν στον Κορινθιακό Πόλεμο 395 π. Χ., επιτάφιο Δημοσθένη που εκφωνήθηκε προς τιμήν της μάχης των νεκρών στη Χερώνια 338 π. Χ., επιτάφιο Υπερείδη που εκφωνήθηκε προς τιμήν των νεκρών του Λαμιακού Πολέμου 322 π.Χ.). Τους νεκρούς λοιπόν της Αμφίπολης λέτε να τους μετέφεραν στην Αθήνα; Εδώ δεν μεταφέρθηκαν από το Μαραθώνα ... αλλά κατασκεύασαν τύμβο – θολωτό τάφο και τους έθαψαν εκεί, θα τους μετέφεραν από την Αμφίπολη; Γιατί λοιπόν να μην είναι ένας τάφος των νεκρών Αθηναίων που έπεσαν ένδοξα και άδικα στην Αμφίπολη ως δείγμα τιμής προς τους νεκρούς, μετανοίας των Αθηναίων αλλά και της σκέψης των δημαγωγών; Γιατί άλλωστε να ήταν τόσο μεγάλος και άγνωστος τόπος (20 στρέμματα) για ένα και μόνο πρόσωπο άντε και λίγο ακολούθων μιας δολοφονημένης βασίλισσας από κάποιον που δεν ... τιμούσε και τόσο; Έπειτα είναι λογικό αυτός που δολοφόνησε την Ρωξάνη να της έκανε μετά μεγαλοπρεπή τάφο για να δείχνει ... τη δολοφονία του; Εγώ εργάζομαι από το γραφείο μου στο Αίγιο με όργανο το νου μου και εργαλείο τα βιβλία μου. Δεν έχω μπροστά μου κάποιο εύρημα αρχαιολογικό αλλά μόνο τη μέθοδο της λογικής. Μην βιαζόμαστε λοιπόν να βγάζουμε θριαμβευτικούς λόγους έτσι κι αλλιώς το εύρημα έχει τεράστια αξία, παγκόσμια και η απόδειξη του ζητουμένου είναι ίδια, ο τάφος είναι ελληνικός είτε από Έλληνες της Μακεδονίας είτε από Έλληνες της Αθήνας... και στις δυο περιπτώσεις έρχεται στο μυαλό μας η φράση του ιστορικού: ...Όπερ έδει δειξαι.
Πηγη newsbomb.gr