Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012

ΤΑ ΜΑΘΑΤΕ ΤΑ ΝΕΑ;

                                                                                                           Κύριε διευθυντά,

Στον αποποιηθέντα το Μέγα Βραβείο 2011 του υπουργείου Πολιτισμού θεσσαλονικιό ποιητήΝτίνο Χριστιανόπουλο («Δεν θέλω ούτε τα βραβεία ούτε τα λεφτά τους»και «Είμαι εναντίον της κάθε τιμητικής διάκρισης, απ' όπου και αν προέρχεται») θα ανατρέξω σήμερα. Συγκεκριμένα στο ποίημά του «Ιθάκη», το οποίο, παρ' ότι έχει γραφτεί πολλά χρόνια πριν, λέει, κατά τη γνώμη μου, πολλά για την Ελλάδα και για τον Ελληνα του σήμερα, για τον σύγχρονο άνθρωπο γενικότερα: ...
....«Δεν ξέρω αν έφυγα από συνέπεια / ή από ανάγκη να ξεφύγω τον εαυτό μου, / τη στενή και μικρόχαρη Ιθάκη / με τα χριστιανικά της σωματεία / και την ασφυχτική της ηθική. / Πάντως, δεν ήταν λύση, ήταν ημίμετρο. / Κι από τότε κυλιέμαι από δρόμο σε δρόμο / αποχτώντας πληγές κι εμπειρίες. / Οι φίλοι που αγάπησα έχουνε πια χαθεί / κι έμεινα μόνος τρέμοντας μήπως με δει κανένας / που κάποτε του μίλησα για ιδανικά… / Τώρα επιστρέφω με μιαν ύποπτη προσπάθεια / να φανώ άψογος, ακέραιος, επιστρέφω / κι είμαι, Θεέ μου, σαν τον άσωτο που αφήνει / την αλητεία, πικραμένος, και γυρνάει / στον πατέρα τον καλόκαρδο, να ζήσει / στους κόλπους του μιαν ασωτία ιδιωτική. / Τον Ποσειδώνα μέσα μου τον φέρνω, / που με κρατάει πάντα μακριά. / Μα κι αν ακόμα δυνηθώ να προσεγγίσω, / τάχα η Ιθάκη θα μου βρει τη λύση;». Παρεμπιπτόντως, εξαιρετικά συνεπής με την ως σήμερα στάση ζωής του η απόφαση του κ. Χριστιανόπουλου να αρνηθεί την τιμητική διάκριση.
Μετά τιμής

Πανδώρα

ΥΓ.: Κατά τα άλλα, ο ανεκδιήγητος (είναι η πιο επιεικής λέξη που μπορώ να βρω) πλοίαρχος του «Costa Concordia» συνεχίζει να προκαλεί και να εξοργίζει, αυτή τη φορά ισχυριζόμενος ότι η απόπειρά του να προσεγγίσει πολύ το νησί Τζίλιο, με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα, είχε διαταχθεί από την ιδιοκτήτρια εταιρεία Costa Crociere.

* Τελικά όλοι έχουν ευθύνη εκτός από τον ίδιο. Σε λίγο θα μας πει και ότι δεν ήταν το πλοίο που πλησίασε τα βράχια, αλλά τα βράχια που πλησίασαν το πλοίο. Κατόπιν διαταγής της Costa Crociere, πάντα.

* Δύο βρετανοί μυστικοί αστυνομικοί απέκτησαν παιδιά με ακτιβίστριες τις οποίες είχαν σταλεί να κατασκοπεύσουν, και στη συνέχεια εξαφανίστηκαν για πάντα από τη ζωή τους. Το αποκαλύπτει η εφημερίδα «The Guardian».

* Οι δε γυναίκες καταγγέλλουν ότι τις χρησιμοποίησαν για να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούσαν τις οργανώσεις τους. Αυτό δεν μπορούσαν να το κάνουν χωρίς να τις καταστήσουν εγκύους;

* Πάντως, κάτι μου λέει ότι την ιστορία τους θα τη δούμε σύντομα γυρισμένη σε ταινία.
ΤΑΝΕΑONLINE