Στέφανος Γκίκας: «Είναι κοινή η διαπίστωση, ότι στην Κέρκυρα, βασικές υποδομές έχουν καθυστερήσει υπερβολικά»
... παραμένουν στάσιμα εδώ και χρόνια. Στην ενημέρωση συμμετείχε και ο Γενικός Γραμματέας της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ, Σπυρίδων Ζερβόπουλος.
Μετά την επίσκεψη, ο κ. Γκίκας προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Επιθυμώ καταρχάς να ευχαριστήσω τον κ. Πρόεδρο για την εκτενή και πλήρη ενημέρωση. Είχαμε μια ειλικρινή ανταλλαγή απόψεων για τα πολλά και χρονίζοντα προβλήματα της Κέρκυρας των Παξών και των Διαποντίων Νήσων. Είναι θεωρώ κοινή διαπίστωση, ότι στην Κέρκυρα, βασικές υποδομές έχουν καθυστερήσει υπερβολικά – χωρίς μάλιστα πειστική δικαιολογία - όπως ο χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός, το αποχετευτικό δίκτυο, η ύδρευση, οι οδικοί άξονες και οι σχετικές παρακάμψεις, η ολοκλήρωση των διαδικασιών ένταξης περιοχών στο πολεοδομικό σχέδιο πόλης – όπως η περιοχή των Καθολικών Καλογραιών – η διάσωση πολιτιστικών Μνημείων κλπ.
Ανέφερα στον Κ. Πρόεδρο, ότι κατά την άποψή μου, η παθογένεια αυτή οφείλεται στην διαχρονική ασυνεννοησία των διαφόρων συναρμοδίων φορέων, στην εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων, στην έλλειψη πολιτικής βούλησης, στον ασταθή προγραμματισμό, στη λάθος προτεραιοποίηση, κλπ.
Πολλά τα παραδείγματα, με πρώτο τα Φράγματα, που παρά τις συνεχείς υποσχέσεις επί 3 χρόνια, τελικά το έργο «χαροπαλεύει» και είναι πολύ πιθανό να υλοποιηθεί μόνον ένα μικρό μέρος του στο Νότο, με πολύ περιορισμένες δυνατότητες. Ή τα πολλά δείγματα κακού σχεδιασμού στην οδοποιία, ή ο χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός, που αν εξαιρέσεις 2 – 3 πρ. Δήμους που είχαν προχωρήσει τις μελέτες, οι υπόλοιποι δεν έχουν να επιδείξουν μετρίσιμο έργο. Κι όμως η δράση αυτή είναι κεφαλαιώδους σημασίας για την ανάπτυξη του τόπου μας. Εύλογα λοιπόν διερωτάται ο πολίτης, ποιους «βόλευε» η άναρχη αυτή κατάσταση και η απουσία χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού?
Θα προσθέσω εδώ, το αποχετευτικό, τα καταρρέοντα πολιτιστικά μνημεία, π.χ. Βίλα Ρόσα, το Αστυνομικό Μέγαρο – που σε λίγους μήνες θα χαθούν και τα 10 εκατομμύρια ευρώ περίπου που ήταν δεσμευμένα για την ανέγερσή του – το λιμάνι της Ερρείκουσας, η παράκαμψη Σκριπερού, και ο κατάλογος συνεχίζεται…
Ακριβώς για το λόγο αυτό, το έργο το οποίο έχει επωμισθεί η νέα Περιφερειακή και Δημοτική αρχή είναι τεράστιο αφού όλα τα θέματα είναι ανοικτά. Βεβαίως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε, ότι «το καλύτερο είναι εχθρός του καλού» και ότι οι πολίτες, την δύσκολη αυτή συγκυρία, περιμένουν λύσεις έστω και αν δεν είναι οι ιδανικές.
Ο κ. Σπίγγος μου μετέφερε τον έντονο προβληματισμό του για την ραγδαία πτώση των εισοδημάτων των μηχανικών, αφού η κρίση έχει πρωτίστως επηρεάσει την οικοδομική δραστηριότητα, και ότι πλέον το φάσμα της ανεργίας πλανάται και στο χώρο των μηχανικών. Δυστυχώς το κυβερνητικό αλαλούμ με τις απίστευτες φορολογικές επιβαρύνσεις, τη μείωση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, τη στασιμότητα στο ΕΣΠΑ κλπ, «στραγγαλίζει» και τους μηχανικούς.
Δήλωσα στον Πρόεδρο του ΤΕΕ, ότι και εγώ ως μηχανικός, σέβομαι απολύτως τις θέσεις και απόψεις του ΤΕΕ και θα τις υποστηρίξω στο δημόσιο διάλογο.»