Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΕΔΡΑΣ ΤΩΝ ΕΔΧ ΤΑΞΙ!

Κοινή επιστολή των Βουλευτών Κέρκυρας κ. Άντζελας Γκερέκου, Λευκάδας, κ. Σπυροπάνου Μαργέλη, Κεφαλληνίας κ. Σπύρου Μοσχόπουλου, Ζακύνθου κ. Μαρίας Κλαυδιανού προς τον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ κ. Ευάγγελο Βενιζέλο....
... τον Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ κ. Βασίλη Έξαρχο,, την Πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων κ. Βάσω Παπανδρέου,  τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μ. Βορίδη και τον Υφυπουργό κ. Γιάννη Μαγκριώτη αναφορικά με τον καθορισμό της Έδρας των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων.

 Με την παρούσα επιστολή επιθυμούμε να καταθέσουμε έγκαιρα τις θέσεις μας σχετικά με το πρόσφατο σχέδιο νόμου  από το...
...  Υπουργείο  Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων   για την αναδιάρθρωση της αγοράς των Επιβατηγών Δημοσίας Χρήσης (ΕΔΧ).  
Ένα από τα  σημαντικότερα ζητήματα που όφειλε να αντιμετωπίσει το εν λόγω νομοσχέδιο είναι μεταξύ άλλων και η διεύρυνση της διοικητικής μονάδας των Ε.Δ..Χ  στα όρια των νέων διαμορφωμένων ΟΤΑ, όπως αυτά προβλέπονται από την πρόσφατη διοικητική μεταρρύθμιση της χώρας με το σχέδιο Καλλικράτης. Με βάση τις έως σήμερα  ισχύουσες διατάξεις τα ΕΔΧ που έχουν έδρα ένα δημοτικό διαμέρισμα ή μια κοινότητα απαγορεύεται να σταθμεύουν στην έδρα του Δήμου με προορισμό ένα Δημοτικό Διαμέρισμα πάρα μόνο να μισθώνουν και να μεταφέρουν επιβάτες από το Δ.Δ. προς την έδρα του Δήμου.
Είναι προφανές πως η περιχαράκωση αυτή σε προ-Καποδιστρια τοπικές κοινότητες, ή δημοτικά διαμερίσματα,  στρεβλώνει την αγορά λειτουργίας των ΕΔΧ και δημιουργεί άνισες συνθήκες στην άσκηση του επαγγέλματος. Υπενθυμίζεται ότι στην εκούσια συνένωση των ΟΤΑ, ορίσθηκε ότι για τα ΕΔΧ αυτοκίνητα που έχουν έδρα διοικητική μονάδα, η οποία συνενώθηκε με άλλες για τη δημιουργία δήμου, καθορίζεται ως νέα έδρα η ενιαία διοικητική μονάδα, επιτρέποντας τη στάθμευση στο κέντρο αυτής(αρθ.8 ν. 2366/95). Το ίδιο έκρινε και το Συμβούλιο της Επικρατείας, διότι στις περιπτώσεις αυτές δεν πρόκειται περί μεταβολής της έδρας του ΕΔΧ αυτοκινήτου, αλλά περί διευρύνσεως της υπάρχουσας έδρας τούτου (ΣτΕ-2858/1998).
Επισημαίνεται ότι στο κατατεθέν σχέδιο νόμου προβλέπεται για τα ΕΔΧ συγκεκριμένων περιοχών, όπως το Ηράκλειο και τα Χάνια,  ως ενιαία έδρα όλη η  εδαφική περιφέρεια των Περιφερειακών Ενοτήτων Ηρακλείου και Χανιών (άρθρο 83). Σε άλλες περιπτώσεις, όπως στην Αττική, την Θεσσαλονίκη, τον Βόλο δημιουργούνται νέες συνενώσεις οι οποίες δεν υπακούουν σε κανένα απολύτως διοικητικό κριτήριο και δεν εκφράζουν τίποτε άλλο πάρα την εξυπηρέτηση τοπικών συμφερόντων. Παραμένει για εμάς εντελώς ακατανόητος ο λόγος για τον οποίο στην Κρήτη τα ΕΔΧ μπορούν να κινηθούν σε όλη την περιφερειακή ενότητα και στα νησιά που συνιστούν Καλλικρατικούς Δήμους και Περιφερειακές Ενότητες, παραμένουν  καθηλωμένα σε μια κοινότητα που έχει καταργηθεί και δεν υπάρχει.
Θεωρούμε πως δεν συντρέχει κανένας νομικός ή πραγματικός λόγος, που να δικαιολογεί οιοδήποτε περιορισμό στην κίνηση και τη στάθμευση των ΕΔΧ αυτοκίνητων στα όρια των νέων διοικητικών μονάδων. Αντίθετα πιστεύουμε ότι η άρση των γεωγραφικών περιορισμών,  ιδιαιτέρα για τα νησιά, θα συμβάλλει στη μείωση των τιμών, στην ανταγωνιστικότητα της τοπικής οικονομίας και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των μονίμων κατοίκων και των επισκεπτών. Προτείνουμε κατά συνεπεία να αποκατασταθεί με σχετική τροπολογία η περιγραφείσα αδικία προσδιορίζοντας την έννοια της έδρας των ΕΔΧ  για τις νησιώτικες περιοχές που συνιστούν Καλλικρατικούς δήμους, με βάση τα διοικητικά όρια αυτών.  
Οι Βουλευτές
Κέρκυρας, Άντζελα Γκερέκου
Λευκάδας, Σπυροπάνος Μαργέλης
Κεφαλληνίας, Σπύρος Μοσχόπουλος
Ζακύνθου, Μαρία Κλαυδιανού