...αποπεράτωση της Μαρίνας στη θέση Σπηλιά της Κέρκυρας.
Tου Αλέκου Δεσσύλα
Δυο και πλέον χρόνια μετά την Κυβερνητική μεταβολή του 2009 εξακολουθεί να παραμένει απροσδιόριστος ο χρόνος αποπεράτωσης της Μαρίνας στη θέση Σπηλιά της Κέρκυρας.
Παρά το γεγονός ότι από διετίας και πλέον έχει λυθεί το πρόβλημα της προμήθειας των αδρανών υλικών και το έργο έχει εξασφαλισμένη πίστωση από το ...
...Γ ΚΠΣ και το ΕΣΠΑ δεν υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις που να προσδιορίζουν τους λόγους αυτής της μεγάλης καθυστέρησης στην εξέλιξη των εργασιών.
Τις συγκεκριμένες ανησυχίες μας τις είχαμε εκφράσει δημόσια με σχετικό άρθρο μας στις 28/10/2011 αναφορικά με τους διαφαινόμενους τρόπους διαχείρισης των υπολειπομένων εργασιών και ζητούσαμε αναλυτική ενημέρωση.
Εκτοτε ουδεμία δημόσια ενημέρωση υπήρξε , ενώ αντίθετα διαβάσαμε τις δηλώσεις του Ευρωπαίου επιτρόπου περιφερειακής ανάπτυξης Γιοχάνες Χαν για τα έργα του Γ ΚΠΣ που έχουν παγώσει , που προσέθεσαν και νέες ανησυχίες για την εξέλιξη των εργασιών στην εν λόγο Μαρίνα της Σπηλιάς.
Συγκεκριμένα ο αρμόδιος επίτροπος της ΕΕ τόνισε την ανάγκη άμεσης ολοκλήρωσης των έργων του Γ ΚΠΣ ,για να μη αναγκαστεί η Ελλάδα να επιστρέψει τα κονδύλια που έχουν ήδη εκταμιεύει .
Η προτεινόμενη κατά πληροφορίες ολοκλήρωση των εργασιών με νέα εργολαβία είναι δυνατόν να προσδώσει και νέες σημαντικές καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση ενός έργου τόσο σημαντικού για την οικονομία του Νησιού μας.
Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την επί δυο και πλέον χρόνια μη επαναδημοπρατιση της Μαρινας μεγαλων σκαφων στα Καρναγια με το συστημα της αυτοχρηματοδοτησης, στερει την Κερκυρα από δυο Μαρινες αστικου τυπου που θα συμπληρωναν μαζι με την αξιολογη Μαρινα των Γουβιων τις αναγκες ελλιμενισμου σκαφων αναψυχης παντος τυπου και μεγεθους.
Επιπρόσθετα με τον διεθνή διαγωνισμό για τα Καρνάγια θα καλυπτετο και η ανάγκη δημιουργίας 120 τμ χώρων υγιεινής στα παλαια εκδοτηρια στο καφε γυαλί που θα κάλυπταν τις ανάγκες της ευρύτερης περιοχής της Σπηλιάς.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι για τις δυο Μαρίνες στη Σπηλιά και στα Καρνάγια καθώς και για τα έργα του παραλιακού πεζοδρομίου της Γαριτσας , υπάρχουν τουλάχιστον από τριετίας και πλέον όλες οι προβλεπόμενες από την κείμενη νομοθεσία μελέτες χωροθετήσεις και περιβαλλοντικές αδειοδοτησεις .
Διαδικασιες που ξεκινησαν εδώ και χρονια από τις διοικησεις του ΟΛΚΕ ΑΕ και ειχαν εξασφαλισει μακροχρονιο οριζοντα και προοπτικη για το θαλασσιο τουρισμο στο Νησι μας.
Η πρωτοπορια αυτή εναντι των ανταγωνιστριων περιοχων ειτε του Ελλαδικου χωρου ειτε της Αδριατικης τεινει να εκλειψει συνεπεία μικροκομματικών αντιλήψεων , ενδεχομένως εγωισμών και μυωπικών οραματισμών .
Θεωρώ ότι είναι απαραίτητη μια πλατειά και σε βάθος ενημέρωση του Κερκυραϊκού λαού , που είναι δυνατόν να οδηγήσει στο άνοιγμα νέων οριζόντων για την τοπική και την περιφερειακή μας οικονομία.