ΤΑ ΑΔΡΑΝΗ ΥΛΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ. Η ΕΙΣΑΓΩΓΉ, ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΉ!
Η Κέρκυρα έχει τον δικό της πλούτο!Στο προεκλογικό Πρόγραμμα της ΝΕΑΣαυτοδιαχειριζόμενηςΚΕΡΚΥΡΑ Σ(ΝαΚ) γράφαμε ότι η εισαγωγή των αδρανών υλικών για τα φράγματα θα είναι καταστροφική. Το μεγάλο κόστος θα υπονομεύσει τον προϋπολογισμό τους! Η Κέρκυρα έχει τις δυνατότητες να προσφέρει αυτό το προϊόν!
Σύμφωνα με τις θέσεις ειδικών που συνέβαλλαν στη διαμόρφωση τωνΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ- της ΝαΚ, τα αδρανή υλικά μπορούν να εξασφαλιστούν από την διατρύπηση των δύο ορεινών όγκων (Άγιων Δέκα-Παντελεήμονα) κατασκευάζοντας τα τούνελ του νέου οδικού άξονα Βορρά-Νότου που προτείνουμε.
Τα αδρανή υλικά μπορούν να καλύψουν όχι μόνο τις ανάγκες των φραγμάτων ρίχνοντας κατακόρυφα το κόστος κατασκευής τους αλλά και να χρησιμοποιηθούν για πλήθος κατασκευαστικών αναγκών (οικοδομές, δρόμοι κλπ) που τώρα καλύπτονται με εισαγόμενα υλικά με αποτέλεσμα το κόστος να επιβαρύνεται τουλάχιστον κατά 30%.
Και όχι μόνο αυτό: Επειδή ο προτεινόμενος νέος οδικός άξονας διέρχεται δίπλα από τα δύο φράγματα, τμήματά του θα κατασκευαστούν σε συνδυασμό με τις ανάγκες πρόσβασης σε αυτά!
Επιπλέον, απαλλάσσεται η Κέρκυρα από τα νταμάρια και την καταστροφή του περιβάλλοντος.
Ο Δήμος και η ΠΙΝ έχουν μεγάλο αριθμό μηχανικών. Ικανό στελεχιακό δυναμικό ώστε να μελετήσει και σχεδιάσει για να ζητηθεί ο συνδυασμός των έργων: Φράγματα-οδικός άξονας. Το ΤΕΕ να έχει τη δική του συμβολή. Και οι τεχνικές εταιρείες. Όλοι κάτω από την τεχνική και επιχειρηματική ομπρέλα του Δήμου.
Η οικονομία του νησιού θα αναπτερωθεί, πλούτος θα μείνει στην Κέρκυρα, η ανεργία θα κτυπηθεί και μορφές τεχνογνωσίας θα αναπτυχθούν!
Απαλλοτριώσεις για τα τούνελ δεν χρειάζονται εκτός των σημείων πρόσβασης.
Ένα μόνο χρειάζεται: Η ΒΟΎΛΗΣΗ!
Είναι η μεγάλη ευκαιρία: Και τα φράγματα να μην χαθούν και να ξεκινήσει ο οδικός άξονας που θα αλλάξει ριζικά την Κέρκυρα και θα της δώσει τεράστια αναπτυξιακή προοπτική!
Στην πρόσφατη επίσκεψή μου στην Κέρκυρα κατέθεσα τις ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ- τηςΝΕΑΣαυτοδιαχειριζόμενηςΚΕΡΚΥΡΑ Σ(ΝαΚ) και ανέπτυξα συνοπτικά τα παραπάνω στους κυρίους Σπύρου και Τρεπεκλή.
Τα φράγματα τα παρακολουθώ από το 1987. Από τότε που τα εισηγήθηκε ως τη λύση για ύδρευση και άρδευση ο ειδικός εισηγητής Δ. Γκούμας στο Συνέδριο που οργάνωσε η ΟΚΕΣΑ στην Αθήνα για την ανάπτυξη της Κέρκυρας παρουσία του συνόλου της Κερκυραϊκής πολιτικής και κοινωνικής εκπροσώπησης. Έκτοτε δεν σταμάτησα να ενδιαφέρομαι για την πορεία τους πεπεισμένος για την μεγάλη αναγκαιότητά τους.
Οι δυνατότητες για κάλυψη και αναγκών άρδευσης καθώς και για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας (Μελισσούδι) είναι μεγάλες. Ο ένας δήμος σε Κέρκυρα-Διαπόντια προσφέρει το τεράστιο προνόμιο εύκολου συντονισμού, ταχύτατων σχεδιασμών και γρήγορων αποφάσεων! Ας μην χαθεί η ευκαιρία!
Γιάννης Ζωχιός
ΝΕΑαυτοδιαχειριζόμενηΚΕΡΚΥΡΑ( ΝαΚ)