Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2011

KEΡΚΥΡΑ:Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΖΕΛΑΣ ΓΚΕΡΕΚΟΥ....

Προς τους κ.κ. Υπουργούς -Εσωτερικών  -Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης με θέμα: προβλήματα στις εργασιακές σχέσεις ΑΜΕΑ με Δήμους και Περιφέρειες 
 Με την υπ. αρ. 200064/15-03-2007 Κοινή Απόφαση του Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών και του Υφυπουργού Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας εγκρίθηκε η υλοποίηση από τον ΟΑΕΔ προγράμματος για την  επιχορήγηση επιχειρήσεων,  με σκοπό τη   δημιουργία 2096  νέων θέσεων εργασίας Ατόμων Ευπαθών Κοινωνικών Ομάδων (ΑΜΕΑ, Απεξαρτημένων Ατόμων, Αποφυλακισμένων,  κ.α.) Η διάρκεια της επιχορήγησης ορίστηκε σε...

... τριάντα έξι μήνες. Μετά τη λήξη της επιχορήγησης, οι επιχειρήσεις ανελάμβαναν την υποχρέωση να διατηρήσουν το προσωπικό για δώδεκα επιπλέον μήνες  χωρίς επιχορήγηση.
Στο πλαίσιο εφαρμογής νομοθετικών ρυθμίσεων για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, πολλές επιχειρήσεις των ΟΤΑ Α’ και Β’  βαθμού που έχουν υπαχθεί στα υλοποιούμενα με τις προαναφερθείσες ΚΥΑ προγράμματα, συγχωνεύτηκαν ή λύθηκαν υποχρεωτικά, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί πρόβλημα τόσο ως προς την ομαλή εξέλιξη των προγραμμάτων  όσο κυρίως  προς την  μεταφορά προσωπικού στους Δήμους και τις Περιφέρειες.
Το κενό αυτό καλύφθηκε με το ν. 3979/2011 και ειδικότερα με το άρθρο 44, παρ.4, όπου καθίσταται σαφές πως τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα που υλοποιούνται από επιχειρήσεις ΟΤΑ οι οποίες λύθηκαν, μπορεί να μεταφέρονται με απόφαση δημοτικού ή περιφερειακού συμβουλίου σε κάθε εξυπηρετούμενο Δήμο, Περιφέρεια, ΝΠΔΔ ή τις επιχειρήσεις τους που συστήνονται για παρόμοιους σκοπούς. Επιπλέον,  σύμφωνα πάντα με το  ίδιο άρθρο,  το προσωπικό ιδιωτικού δίκαιου αόριστου χρόνου, που απασχολείται στο πλαίσιο των ανώτερων προγραμμάτων μεταφέρεται με την ανωτέρω απόφαση του δημοτικού ή περιφερειακού συμβουλίου. Τέλος, η  σύσταση των αντίστοιχων θέσεων και η κατάταξη του προσωπικού γίνεται σύμφωνα με τις οργανικές θέσεις του διάδοχου φορέα, αφού ληφθεί υπόψη η προϋπηρεσία του.
Παρά τις ανωτέρω νομοθετικές ρυθμίσεις η εργασιακή σχέση των ΑΜΕΑ με τους Δήμους ή τις Περιφέρειες αμφισβητείται με αποτέλεσμα δεκάδες εργαζόμενοι–ΑΜΕΑ  να παραμένουν απλήρωτοι για περισσότερους από δέκα μήνες. Με πρόσφατο έγγραφο του με αρ. πρωτ. 48234, το Υπουργείο Εσωτερικών διευκρινίζει προς τις αποκεντρωμένες διοικήσεις της χώρας, πως η μεταφορά προσωπικού από υφιστάμενες ανώνυμες εταιρίες των ΟΤΑ δεν προβλέπεται από τον Καλλικράτη παρά μόνο στην μεταφορά προσωπικού λογω χρηματοδοτούμενου προγράμματος σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 44 του ν. 3979/2011. Η ερμηνεία αυτή όμως δημιουργεί επιπλέον σύγχυση στις τοπικές  αρμόδιες υπηρεσίες και θέτει σε αμφιβολία την εργασιακή σχέση των  εργαζομένων –ΑΜΕΑ με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, καθότι πολλές αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρίες ΟΤΑ  τη στιγμή που καταργηθήκαν δεν είχαν  πια ενεργά συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα.
                                 
          Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί

Ποια  είναι η πρόβλεψη του νόμου σχετικά με τη μεταφορά εργαζομένων ΑΜΕΑ με συμβάσεις  ΙΔΑΧ  από επιχειρήσεις των ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού,  στην περίπτωση που δεν έχουν πλέον ενεργά προγράμματα προς μεταφορά;
Προτίθεστε να εξασφαλίσετε τη συνέχεια της εργασιακής σχέσης ΑΜΕΑ με τους ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού που προσελήφθησαν με επιχορηγούμενα προγράμματα ΟΑΕΔ από επιχειρήσεις ΟΤΑ που καταργήθηκαν;