Σάββατο, 22 Μαρτίου 2014

12 ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΠΟΥ...ΞΕΧΑΣΤΗΚΑΝ

Moskvich-G2. Αγωνιστικό αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε από τους Ι.Α. Γκλαντίλιν και Ι.Ι. Οκούνεφ και κατασκευάστηκε το 1956. Το G2 Moskvitch έσπασε τρία σοβιετικά ρεκόρ ταχύτητας σε αγώνες μεγάλων αποστάσεων.

Πήρε μέρος στους αγώνες για το πρωτάθλημα ΕΣΣΔ το 1959 και κέρδισε στην κατηγορία των 2500cc. 



Δεν χρησιμοποιήθηκε ξανά μετά το 1960 και αποσύρθηκε το 1963. Μόνο δύο τέτοια μοντέλα κατασκευάστηκαν τα οποία αποσυναρμολογήθηκαν για ανταλλακτικά..


Pangolina. Άλλο ένα σπορ αυτοκίνητο σχεδιασμένο από τον μηχανικό Αλεξάντερ Κουλίγκιν, ο οποίος κατασκεύασε επίσης, ένα όχημα παντός εδάφους με έξι τροχούς, κι ένα πρωτότυπο. Και τα δύο στρατιωτικής χρήσης. Το Pangolina κατασκευάστηκε το 1980 με μεγάλη επιτυχία. 

Μαζί με το δημιουργό του, εμφανίστηκε σε διάφορους σοβιετικούς αγώνες αλλά και στην «EXPO 85» το Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Πλόβντιβ της Βουλγαρίας. Το αυτοκίνητο είχε χρησιμοποιηθεί σε σοβιετικά ποπ -κλιπ. Τώρα βρίσκεται σε ένα μουσείο.


IS -112. Με ένα πραγματικά avant-garde σχεδιασμό, αυτό το αυτοκίνητο ήταν τεράστιο, μήκους περίπου έξι μέτρων, τριθέσιο με στρογγυλή μάσκα και ένα μόνο προβολέα, ενώ ζυγίζει δυόμισι τόνους. 

Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε το 1951 πήρε μέρος σε αρκετούς αγώνες, αλλά το 1955 παροπλίστηκε και στάλθηκε σε μάντρα με παλιοσίδερα.


Belka. Στα τέλη της δεκαετίας του 1940, ο Γιούρι Ντολματόφσκι, αδελφός του σοβιετικού ποιητή, Γεβγένι Ντολμάτοφσκι, μελέτησε τα πλεονεκτήματα του σχεδιασμού στιλ βαγόνι. Με τη συμβολή του αναπτύχθηκε μάλιστα και το πρώτο σοβιετικό επιβατηγό όχημα. Δυστυχώς, οι προσπάθειες του Ντολματόφκσι δεν υποστηρίχθηκαν, παρόλο που ξένες εκδόσεις αυτοκινήτων έγραψαν ευνοϊκές κριτικές. 

Έτσι κατασκευάστηκε μόνο ένα πρωτότυπο το οποίο διαλύθηκε μάλιστα το 1954. Επτά χρόνια αργότερα, εμφανίστηκε στις ΗΠΑ η Chevrolet Corvair Greenbrier, βασισμένη στις ιδέες του Ντολμάτοφσκι.


VNIITE PT. Στη δεκαετία του 1950, οι σοβιετικοί ειδικοί κατανόησαν την ανάγκη για ένα εξειδικευμένο αυτοκίνητο ταξί. Αψηφώντας τη γνώμη τους, το 1962 το Υπουργικό Συμβούλιο εξέδωσε διάταγμα για την ανάπτυξη ενός minivan. Μόνο ένα όχημα κατασκευάστηκε, καθώς κρίθηκε ασύμφορη η παραγωγή. 

Ρίξτε όμως μια ματιά στο ταξί Nissan NV200 που κυκλοφορεί στους δρόμους της Νέας Υόρκης και του Λονδίνου, και θα παρατηρήσετε πάμπολλες ομοιότητες με το Επόμενης Γενιάς ταξί της VNIITE (Ένωση Ινστιτούτων Επιστημονικής Έρευνας για την Τεχνική Αισθητική).


Gaz-Torpedo. Ένα άλλο πρωτότυπο σπορ αυτοκίνητο από κατασκευαστές σοβιετικών αεροσκαφών. 

Το 1951, αεροναυπηγοί μηχανικοί προσπάθησαν να δημιουργήσουν ένα νέο όχημα, με νέο σχήμα ξεκινώντας εντελώς από το μηδέν. Χρησιμοποιώντας υλικά αεροσκαφών (ντουραλουμίνιο και αλουμίνιο), ο σχεδιαστής A. Σμολίν έφτιαξε ένα όχημα σε σχήμα δακρύου, μήκους 6,3 μέτρων, πλάτους 2,07 μ., ύψους 1,2 μ. και συνολικού βάρους 1100 kg. 

Δυστυχώς, το αυτοκίνητο δεν ξεχωρίζει για την ταχύτητά του, ενώ έχει παραμείνει ένα πρωτότυπο, που εκτίθεται σήμερα στο Μουσείο.


Pobeda-Sport. Συνολικά, τα οχήματα Podeda-Sport κέρδισαν τρία πρωταθλήματα της ΕΣΣΔ (1950, 1955, 1956). Ήταν το πρώτο πραγματικά επιτυχημένο σοβιετικό σπορ αυτοκίνητο. Ασφαλώς δεν αποτελεί έκπληξη αν σκεφτεί κανείς ότι σχεδιάστηκε από έναν μηχανικό αεροναυπηγικής. 

Το αυτοκίνητο παρουσιάζει ενδιαφέρον τόσο για τον πειραματικό σχεδιασμό του όσο και ως παράδειγμα ειρηνικής χρήσης της στρατιωτικής τεχνολογίαςbreak]bibipedia.info


Gaz-Aero. Δημιουργήθηκε το 1934 από τον σχεδιαστή Αλεξέι Νικίτιν, και ήταν αποτέλεσμα της μελέτης με τίτλο «αεροδυναμική αυτοκινήτων και εξορθολογισμός», η οποία ήταν ουσιαστικά η διατριβή του νεαρού φοιτητή μηχανικού. Το GAZ-A-Aero είχε ξύλινο σκελετό και μεταλλικό περίβλημα. Κατασκευάστηκε μόνο ένα και η τύχη του είναι άγνωστη.


Istra. Αυτό το αυτοκίνητο είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες εξελίξεις της κάποτε δημοφιλούς φίρμας AZLK: Αναπτύχθηκε την περίοδο 1985-1988 στο πλαίσιο του προγράμματος «Istra». Είναι εξοπλισμένο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, καύσιμα κινητήρων diesel, και πρότυπο κλιματισμό. 

Αλλά το έργο δεν βγήκε ποτέ από το σχεδιαστήριο. Σήμερα, ένα πρωτότυπο του οχήματος στεγάζεται σε ένα εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο της AZLK.


NAMI Okhta. Το Okhta κατασκευάστηκε το 1986-87 στο Λένινγκραντ στο Εργαστήριο Προηγμένων Πρωτότυπων Ελαφρών Οχημάτων από το Ινστιτούτο Ναμί ( Κεντρική Ινστιτούτο Ερευνών Αυτοκινήτων). Αυτό το πρωτότυπο αυτοκίνητο θα μπορούσε να φιλοξενήσει το πολύ επτά επιβάτες: η δεύτερη και η τρίτη σειρά καθισμάτων είναι αφαιρούμενη, ενώ η μπροστινή μπορεί να περιστραφεί κατά 180 °. Διπλωμένο το πίσω κάθισμα γίνεται εύχρηστος πάγκος. 

Εκείνη την εποχή, το πολλαπλό σύστημα - σε ένα σοβιετικό αυτοκίνητο τουλάχιστον- ήταν καθαρή επιστημονική φαντασία. Το μοναδικό δείγμα αφού αποκαταστάθηκε μετά από τρακάρισμα, εκτίθεται στο μουσείο.


Yuna. Σχεδιάστηκε από τον μηχανικό και λάτρη των αυτοκινήτων Γιούρι Αλγκμπράιστοφ το 1969, αλλά συναρμολογήθηκε το 1977. Το μηχάνημα εγκωμιάστηκε πολύ ενώ κέρδισε πολλά βραβεία σε διεθνείς εκθέσεις. 

Ωστόσο, δεν προχώρησε σε μαζική παραγωγή. Κατασκευάστηκαν μόνο δύο, το ένα σώζεται μέχρι σήμερα ενώ έχει καταγράψει από το 1997 πάνω από μισό εκατομμύριο χιλιόμετρα.


Laura. Τον Ιανουάριο του 1982 σε ένα μικρό εργαστήριο στα προάστια του Λένινγκραντ, δύο νεαροί άνδρες, ο Ντμίτρι Παρφένοφ και ο Γκενάντι Χαΐνοφ, έφτιαξαν ένα αυτοκίνητο δικής τους κατασκευής. Είναι ενδιαφέρον ότι, σε αντίθεση με την πλειοψηφία των ερασιτεχνικών κατασκευών, φτιάχθηκε εξ’ ολοκλήρου χωρίς εργοστασιακά κομμάτια. 

Ακόμη και ο κινητήρας του σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από τους δύο ενθουσιώδεις νεαρούς. Το μοντέλο αυτό εισέπραξε άκρως εγκωμιαστικά σχόλια από τον τότε Γενικό Γραμματέα του Κομμουνιστικού Κόμματος, Μιχαήλ Γκορμπατσόφ, και πήρε μέρος σε πολλές διεθνείς εκθέσεις, αλλά ποτέ δεν μπήκε στη μαζική παραγωγή.

Πηγή sahiel.gr