Συνεχίζεται η οικονομική
επεκτατική πολιτική των Τούρκων, οι οποίοι σε μία περίοδο όπου η Ελλάδα ξεπουλά
την περιουσία της λόγω κρίσης, αγοράζει ό,τι βρει: από κτηνοτροφικές μονάδες
μέχρι μαρίνες – μεταξύ αυτών και της Κέρκυρας. Όπως είχε γράψει εδώ και καιρό
το CorfuPress.com, το τουρκικό ενδιαφέρον για τις μαρίνες υπό ιδιοκτησία του
ομίλου Κυριακούλη, ήταν έντονο. Χθες, ανακοινώθηκε και η τελική συμφωνία του
ομίλου Dogus (κολοσσός στη γείτονα χώρα) για την εξαγορά του 51% της εταιρείας
MedMarinas η οποία διαχειρίζεται τις μαρίνες των Γουβιών, της Λευκάδας, ενώ
διαθέτει και ποσοστό και στη μαρίνα της Ζέας.
Έτσι, ο τουρκικός όμιλος ...
Έτσι, ο τουρκικός όμιλος ...
...ελέγχει πλέον ένα τεράστιο δίκτυο μαρινών που ξεκινά από την Κροατία
μέχρι τα τουρκικά παράλια της Μικράς Ασίας, με δυναμικότητα 8.489 θέσεων (από
τις 5.143 τις οποίες είχε πριν εξαγοράσει τις ελληνικές μαρίνες).
Ο τουρκικός όμιλος Dogus, απασχολεί περίπου 30.000 εργαζόμενους και η περιουσία του είχε αποτιμηθεί στα τέλη του 2011 σε 89 δισ. δολάρια.
Για την είσοδο της εταιρίας στα της Ελλάδας, «όχημα» ήταν και η εταιρία Lamda Development του Ομίλου Λάτση, με την οποία ο Dogus διαθέτει από κοινού (με 50%) τη μαρίνα Φλοίσβου.
Ποιες οι επιπτώσεις στον ελληνικό τουρισμό;
Ανησυχία προκαλεί σε τουριστικούς κύκλους της Κέρκυρας που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία και το θαλάσσιο τουρισμό, η δυναμική που αναπτύσσει η Τουρκία η οποία ελέγχει πλέον σε μεγάλο βαθμό τη ροή σε όλη την Ανατολική Μεσόγειο. Έχοντας στην κατοχή της ένα δίκτυο μαρινών σε όλη την περιοχή, αποκτά τη δυνατότητα διαμόρφωσης της τιμολογιακής πολιτικής, των συνθηκών ανταγωνισμού, των μαρινών – αφετηρίας ή προορισμού, των μαρινών που θα είναι κυρίως ενδιάμεσοι σταθμοί...
Και ανησυχίες για την εθνική ασφάλεια...
Εξαιρετικό ενδιαφέρον έχει ρεπορτάζ του έγκριτου πολιτικού περιοδικού «Επίκαιρα», το οποίο σε τεύχος του τον περασμένο Δεκέμβριο σχετικά με την τουρκική πολιτική εξαγορών μαρινών και άλλων τουριστικών μονάδων στην Ελλάδα, φέρει στην επιφάνεια μία άλλη παράμετρο για την οποία, σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού, έχει ήδη αντιδράσει έντονα το ελληνικό στρατιωτικό επιτελείο. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, οι Τούρκοι έχουν μεταξύ άλλων στόχο να μετατρέψουν τις ελληνικές μαρίνες σε τουρκικές βάσεις – παρατηρητήρια, από όπου θα ελέγχουν τον ελληνικό θαλάσσιο χώρο. «Η κυβέρνηση δείχνει να κωφεύει επιδεικτικά στις σφοδρές αντιρρήσεις του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ το πρόσταγμα δεν το έχει άλλος από τον υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, που μαζί με τους δανειστές κυβερνούν αυτή τη χώρα», αναφέρει το δημοσίευμα, το οποίο υπογραμμίζει: «H σημαντικότερη διάσταση του θέματος τίθεται από απόψεως εθνικής ασφαλείας, η οποία αγνοήθηκε τελείως παρά το γεγονός ότι ο νόμος απαγορεύει την πώληση ακινήτων ή παραχώρησή τους στη γειτονική χώρα, κάτι που προφανώς “ξεχάστηκε” μπροστά στην ανάγκη να καλύψουμε τις υποχρεώσεις μας έναντι των δανειστών μας.
Λίγα παραδείγματα από την άποψη αυτή: Oι τουρκικές εταιρείες θα μπορούν να εγκαταστήσουν στις μαρίνες ραντάρ επιφανείας με πρόσχημα την ασφαλή προσέγγιση σκαφών, με αποτέλεσμα οι Τούρκοι να αποκτήσουν αντίστοιχα με τα δικά μας παρατηρητήρια στο Αιγαίο.
Επίσης, κλειστό κύκλωμα τηλεοράσεως (CTV) για τους ίδιους λόγους (ασφάλεια των σκαφών της μαρίνας), με το οποίο θα ελέγχονται οι πάντες και τα πάντα σε ευρύτερη περιοχή και ακόμη και κάμερες νυχτερινής παρατηρήσεως, με τις οποίες ο έλεγχος αυτός θα μπορεί να γίνεται επί εικοσιτετραώρου βάσεως.
Αν δει κανείς τον έλεγχο αυτό, ρίχνοντας μια ματιά στο χάρτη (Αιγαίο, Ιόνιο, Κρήτη, άκρον της Πελοποννήσου) με όλες αυτές τις θέσεις αυτών, θα καταλάβει τη σημασία των εξελίξεων, όταν μόνο για παραχώρηση της μαρίνας της Μυτιλήνης οι αντιδράσεις του Πολεμικού Ναυτικού ήταν κάτι περισσότερο από έντονες, χωρίς φυσικά να ληφθούν υπ’ όψιν».
Επίσης, σημειώνεται ότι «οι Τούρκοι μεγαλοεπιχειρηματίες είναι πασίγνωστοι για τη στενή συνεργασία και διασύνδεσή τους με το τουρκικό κράτος, ακόμα και σε ζητήματα προμηθειών στρατιωτικού υλικού»...
Κουίκ: Μέτοχος στη Dogus είναι ο τουρκικός στρατός!
Το θέμα ανέδειξε σήμερα σε δήλωσή του και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος των Ανεξάρτητων Ελλήνων, υπεύθυνος βουλευτής του κόμματος για τα Επτάνησα, Τέρενς Κουίκ, ο οποίος υποστήριξε ότι η εταιρία Dogus έχει ως μέτοχό της μεταξύ άλλων τον τουρκικό στρατό! «Η συγκυβέρνηση Σαμαρά, Βενιζέλου, Κουβέλη παραδίδει μία - μία τις μαρίνες της Ελλάδας στα χέρια των Τούρκων. Μετά τη μαρίνα της Μυτιλήνης και μετά τη μαρίνα του Φλοίσβου μόλις πριν από λίγες μέρες, σήμερα έγινε γνωστό ότι η Άγκυρα κατάφερε να βάλει στο χέρι και τις μαρίνες της Ζέας, της Κέρκυρας και της Λευκάδας. Η εξαγορά έγινε από τον τουρκικό όμιλο Dogus με τη θυγατρική D-Marin, στο 51% του μετοχικού κεφαλαίου της ελληνικής εταιρίας MedMarinas. Και μια «μικρή» λεπτομέρεια: η D-Marin είναι η εταιρία στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας μετέχει το Μετοχικό Ταμείο του στρατού της Τουρκίας! Υπενθυμίζω ότι πρόσφατα σε web τηλεοπτική εκπομπή του δημοσιογράφου Νίκου Χατζηνικολάου, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της ΔΗΜΑΡ Νίκος Τσούκαλης, μου είχε πει χωρίς περιστροφές ότι το κόμμα του δεν έχει καμία αντίρρηση οι Τούρκοι να πάρουν στα χέρια τους την όποια μαρίνα θέλουν. Μήπως ήρθε η ώρα να σκεφτούμε ότι είμαστε κοντά στο να μας τοποθετήσουν και Τούρκο Υπουργό Θαλασσίου Τουρισμού;»
Η Χρυσή Αυγή
Σε ανακοίνωσή του ο πυρήνας Κέρκυρας της Χρυσής Αυγής αναφέρει: «Αγανάκτηση και λύπη χαρακτηρίζουν όσα συμβαίνουν στην Κέρκυρα τις τελευταίες ημέρες. Από τη μία η ανίκανη διοίκηση της Περιφέρειας Ι.Ν. κατάφερε να σταματήσει την λειτουργία των δημοσίων Κ.Τ.Ε.Ο. , οδηγώντας έτσι κυρίως τους επαγγελματίες οδηγούς φορτηγών και λεωφορείων να «μεταναστεύουν» για να κάνουν τους απαραίτητους ελέγχους των οχημάτων τους. Προφανώς η διοίκηση της Περιφέρειας Ι.Ν. θεωρεί πως η μετάβαση τέτοιων οχημάτων για τεχνικό έλεγχο στην ηπειρωτική χώρα είναι πολύ απλή και χωρίς κόστος για τους επαγγελματίες οδηγούς. Από την άλλη μια ιδιωτική εταιρεία (MEDMARINAS του ομίλου Κυριακούλη) , η οποία αφού το 1995 ευνοήθηκε από την απόφαση του Ελληνικού Δημοσίου να παραχωρήσει την εκμετάλλευση της πρώτης δημόσιας μαρίνας (Γουβιά Κέρκυρας), αποφάσισε να πουλήσει το 51% του μετοχικού της κεφαλαίου στην, Τουρκικών συμφερόντων, εταιρεία D-Marin. Πιο λαμπρή απόδειξη εκφυλισμού των νέο-ελλήνων και του νέο-ελληνικού κράτους δεν υπάρχει. Αντίθετα, το τουρκικό κράτος, απαγόρευσε δια νόμου, τον Αύγουστο του 2012, την αγορά περιουσίας από Έλληνες υπηκόους στις παραλιακές του περιοχές. Από την μαρίνα των Γουβιών θα λείπει μόνο η ταμπέλα «καλώς ήρθατε στο Τουρκολίμανο»
Ο τουρκικός όμιλος Dogus, απασχολεί περίπου 30.000 εργαζόμενους και η περιουσία του είχε αποτιμηθεί στα τέλη του 2011 σε 89 δισ. δολάρια.
Για την είσοδο της εταιρίας στα της Ελλάδας, «όχημα» ήταν και η εταιρία Lamda Development του Ομίλου Λάτση, με την οποία ο Dogus διαθέτει από κοινού (με 50%) τη μαρίνα Φλοίσβου.
Ποιες οι επιπτώσεις στον ελληνικό τουρισμό;
Ανησυχία προκαλεί σε τουριστικούς κύκλους της Κέρκυρας που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία και το θαλάσσιο τουρισμό, η δυναμική που αναπτύσσει η Τουρκία η οποία ελέγχει πλέον σε μεγάλο βαθμό τη ροή σε όλη την Ανατολική Μεσόγειο. Έχοντας στην κατοχή της ένα δίκτυο μαρινών σε όλη την περιοχή, αποκτά τη δυνατότητα διαμόρφωσης της τιμολογιακής πολιτικής, των συνθηκών ανταγωνισμού, των μαρινών – αφετηρίας ή προορισμού, των μαρινών που θα είναι κυρίως ενδιάμεσοι σταθμοί...
Και ανησυχίες για την εθνική ασφάλεια...
Εξαιρετικό ενδιαφέρον έχει ρεπορτάζ του έγκριτου πολιτικού περιοδικού «Επίκαιρα», το οποίο σε τεύχος του τον περασμένο Δεκέμβριο σχετικά με την τουρκική πολιτική εξαγορών μαρινών και άλλων τουριστικών μονάδων στην Ελλάδα, φέρει στην επιφάνεια μία άλλη παράμετρο για την οποία, σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού, έχει ήδη αντιδράσει έντονα το ελληνικό στρατιωτικό επιτελείο. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, οι Τούρκοι έχουν μεταξύ άλλων στόχο να μετατρέψουν τις ελληνικές μαρίνες σε τουρκικές βάσεις – παρατηρητήρια, από όπου θα ελέγχουν τον ελληνικό θαλάσσιο χώρο. «Η κυβέρνηση δείχνει να κωφεύει επιδεικτικά στις σφοδρές αντιρρήσεις του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ το πρόσταγμα δεν το έχει άλλος από τον υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, που μαζί με τους δανειστές κυβερνούν αυτή τη χώρα», αναφέρει το δημοσίευμα, το οποίο υπογραμμίζει: «H σημαντικότερη διάσταση του θέματος τίθεται από απόψεως εθνικής ασφαλείας, η οποία αγνοήθηκε τελείως παρά το γεγονός ότι ο νόμος απαγορεύει την πώληση ακινήτων ή παραχώρησή τους στη γειτονική χώρα, κάτι που προφανώς “ξεχάστηκε” μπροστά στην ανάγκη να καλύψουμε τις υποχρεώσεις μας έναντι των δανειστών μας.
Λίγα παραδείγματα από την άποψη αυτή: Oι τουρκικές εταιρείες θα μπορούν να εγκαταστήσουν στις μαρίνες ραντάρ επιφανείας με πρόσχημα την ασφαλή προσέγγιση σκαφών, με αποτέλεσμα οι Τούρκοι να αποκτήσουν αντίστοιχα με τα δικά μας παρατηρητήρια στο Αιγαίο.
Επίσης, κλειστό κύκλωμα τηλεοράσεως (CTV) για τους ίδιους λόγους (ασφάλεια των σκαφών της μαρίνας), με το οποίο θα ελέγχονται οι πάντες και τα πάντα σε ευρύτερη περιοχή και ακόμη και κάμερες νυχτερινής παρατηρήσεως, με τις οποίες ο έλεγχος αυτός θα μπορεί να γίνεται επί εικοσιτετραώρου βάσεως.
Αν δει κανείς τον έλεγχο αυτό, ρίχνοντας μια ματιά στο χάρτη (Αιγαίο, Ιόνιο, Κρήτη, άκρον της Πελοποννήσου) με όλες αυτές τις θέσεις αυτών, θα καταλάβει τη σημασία των εξελίξεων, όταν μόνο για παραχώρηση της μαρίνας της Μυτιλήνης οι αντιδράσεις του Πολεμικού Ναυτικού ήταν κάτι περισσότερο από έντονες, χωρίς φυσικά να ληφθούν υπ’ όψιν».
Επίσης, σημειώνεται ότι «οι Τούρκοι μεγαλοεπιχειρηματίες είναι πασίγνωστοι για τη στενή συνεργασία και διασύνδεσή τους με το τουρκικό κράτος, ακόμα και σε ζητήματα προμηθειών στρατιωτικού υλικού»...
Κουίκ: Μέτοχος στη Dogus είναι ο τουρκικός στρατός!
Το θέμα ανέδειξε σήμερα σε δήλωσή του και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος των Ανεξάρτητων Ελλήνων, υπεύθυνος βουλευτής του κόμματος για τα Επτάνησα, Τέρενς Κουίκ, ο οποίος υποστήριξε ότι η εταιρία Dogus έχει ως μέτοχό της μεταξύ άλλων τον τουρκικό στρατό! «Η συγκυβέρνηση Σαμαρά, Βενιζέλου, Κουβέλη παραδίδει μία - μία τις μαρίνες της Ελλάδας στα χέρια των Τούρκων. Μετά τη μαρίνα της Μυτιλήνης και μετά τη μαρίνα του Φλοίσβου μόλις πριν από λίγες μέρες, σήμερα έγινε γνωστό ότι η Άγκυρα κατάφερε να βάλει στο χέρι και τις μαρίνες της Ζέας, της Κέρκυρας και της Λευκάδας. Η εξαγορά έγινε από τον τουρκικό όμιλο Dogus με τη θυγατρική D-Marin, στο 51% του μετοχικού κεφαλαίου της ελληνικής εταιρίας MedMarinas. Και μια «μικρή» λεπτομέρεια: η D-Marin είναι η εταιρία στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας μετέχει το Μετοχικό Ταμείο του στρατού της Τουρκίας! Υπενθυμίζω ότι πρόσφατα σε web τηλεοπτική εκπομπή του δημοσιογράφου Νίκου Χατζηνικολάου, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της ΔΗΜΑΡ Νίκος Τσούκαλης, μου είχε πει χωρίς περιστροφές ότι το κόμμα του δεν έχει καμία αντίρρηση οι Τούρκοι να πάρουν στα χέρια τους την όποια μαρίνα θέλουν. Μήπως ήρθε η ώρα να σκεφτούμε ότι είμαστε κοντά στο να μας τοποθετήσουν και Τούρκο Υπουργό Θαλασσίου Τουρισμού;»
Η Χρυσή Αυγή
Σε ανακοίνωσή του ο πυρήνας Κέρκυρας της Χρυσής Αυγής αναφέρει: «Αγανάκτηση και λύπη χαρακτηρίζουν όσα συμβαίνουν στην Κέρκυρα τις τελευταίες ημέρες. Από τη μία η ανίκανη διοίκηση της Περιφέρειας Ι.Ν. κατάφερε να σταματήσει την λειτουργία των δημοσίων Κ.Τ.Ε.Ο. , οδηγώντας έτσι κυρίως τους επαγγελματίες οδηγούς φορτηγών και λεωφορείων να «μεταναστεύουν» για να κάνουν τους απαραίτητους ελέγχους των οχημάτων τους. Προφανώς η διοίκηση της Περιφέρειας Ι.Ν. θεωρεί πως η μετάβαση τέτοιων οχημάτων για τεχνικό έλεγχο στην ηπειρωτική χώρα είναι πολύ απλή και χωρίς κόστος για τους επαγγελματίες οδηγούς. Από την άλλη μια ιδιωτική εταιρεία (MEDMARINAS του ομίλου Κυριακούλη) , η οποία αφού το 1995 ευνοήθηκε από την απόφαση του Ελληνικού Δημοσίου να παραχωρήσει την εκμετάλλευση της πρώτης δημόσιας μαρίνας (Γουβιά Κέρκυρας), αποφάσισε να πουλήσει το 51% του μετοχικού της κεφαλαίου στην, Τουρκικών συμφερόντων, εταιρεία D-Marin. Πιο λαμπρή απόδειξη εκφυλισμού των νέο-ελλήνων και του νέο-ελληνικού κράτους δεν υπάρχει. Αντίθετα, το τουρκικό κράτος, απαγόρευσε δια νόμου, τον Αύγουστο του 2012, την αγορά περιουσίας από Έλληνες υπηκόους στις παραλιακές του περιοχές. Από την μαρίνα των Γουβιών θα λείπει μόνο η ταμπέλα «καλώς ήρθατε στο Τουρκολίμανο»
Corfupress.com