Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2012

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ "Η ΩΡΑΙΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ"


Σε έναν από τους μεγαλύτερους hard discounters της Ελλάδας έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια η... Βουλγαρία!  Με τιμές φθηνότερες έως και 77,35% σε βασικά καταναλωτικά προϊόντα, η γείτονα αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή όχι μόνο για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και για τα πρατήρια υγρών καυσίμων που δραστηριοποιούνται στα βόρεια σύνορα της χώρας αλλά και για τα ...

...καταστήματα που πωλούν διαρκή καταναλωτικά αγαθά. 

Την ίδια ώρα, όμως, η αγορά της Βουλγαρίας αποτελεί και μια διέξοδο για τους Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι επισκέπτονται τη γείτονα χώρα για να βρουν και για να αγοράσουν φθηνότερα προϊόντα. 

Μπορεί, λοιπόν, η Ελλάδα, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, να είναι η τέταρτη ακριβότερη αγορά προ και μετά του ΦΠΑ, συγκρινόμενη με τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, τη Βουλγαρία, την Ισπανία και τη Βρετανία, είναι σαφώς ακριβότερη, όμως, σε σχέση με τη Βουλγαρία, η οποία είναι η φθηνότερη χώρα μεταξύ του δείγματος. 
Το δεδομένο έχει οδηγήσει σε αιμορραγία τον επιχειρηματικό ιστό της Βορείου Ελλάδος, όχι μόνο προς τη Βουλγαρία αλλά και προς τις υπόλοιπες αγορές με τις οποίες συνορεύει η χώρα. 

Ήδη περισσότερες από 1.500 επιχειρήσεις μεταποίησης και υπηρεσιών έχουν μετεγκατασταθεί σε γειτονικές χώρες, ενώ οι Έλληνες που περνούν καθημερινά στις παραμεθόριες περιοχές γειτονικών χωρών για τις αγορές τους υπολογίζεται ότι υπερβαίνουν τους 600.000 σε μηνιαία βάση.