Πέμπτη 25 Ιουλίου 2013

ΟΡΕΣΤΗΣ ΚΑΡΝΕΖΗΣ: ΕΝΑΣ ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΜΑΓΚΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΙΟΣ...

"Τιμή που αγωνίστηκα στον Παναθηναϊκό"

Ο Ορέστης Καρνέζης στην αποχαιρετιστήρια συνέντευξη Τύπου που έδωσε δεν έκρυψε πως θα ήθελε να επιστρέψει κάποια μέρα στον Παναθηναϊκό, τόνισε πως ουδέποτε είχε κρούση από τον Ολυμπιακό, είπε πως ήταν τιμή του που αγωνίστηκε στους Πράσινους, ενώ δεν ξέχασε και τον Ζεσουάλδο Φερέιρα.
Αποχαιρετιστήρια συνέντευξη Τύπου έδωσε το μεσημέρι της Πέμπτης ο Ορέστης Καρνέζης σε γνωστό ξενοδοχείο.
Ο Έλληνας τερματοφύλακας, ο οποίος ανήκει πλέον στην Ουντινέζε και αναμένεται να αγωνίζεται την επόμενη σεζόν στη Γρανάδα, μίλησε για την εξαετία του στον Παναθηναϊκό, την προοπτική της επιστροφής του στο Τριφύλλι, τις συνθήκες που επικρατούσαν τελευταία, αλλά και τους παίκτες που ξεχώρισε.
Ορέστη, γιατί επιλέγεις να φύγεις τώρα από τον Παναθηναϊκό; Γιατί πας στο εξωτερικό;
Οι ποδοσφαιριστής έχουν ημερομηνία λήξης. Είμαι σε καλή ηλικία, τώρα πρέπει να κάνω ένα βήμα στην καριέρα μου. Όλοι θέλουν να δοκιμάσουν και να ανταπεξέλθουν στα καλύτερα πρωταθλήματα. Η κατάσταση στην Ελλάδα δεν βοηθάει να πετύχω τις φιλοδοξίες μου. Είμαι σε καλή ηλικία, η πρόταση που ήρθε είναι ένα δέλεαρ και ο καθένας στη θέση μου θα έκανε το ίδιο.
Εάν ο Παναθηναϊκός ήταν όπως παλιότερα, θα το σκεφτόσουν περισσότερο;
Εάν ο Παναθηναϊκός πρωταγωνιστούσε, η απόφαση θα ήταν πολύ πιο δύσκολη.
Τι κρατάς από την εξαετία σου στον Παναθηναϊκό;
Ο Παναθηναϊκός είναι ένα σχολείο για μένα. Ήταν τιμή και χαρά μου που ήμουν παίκτης του. Είχα καλούς συμπαίκτες που με βοήθησαν. Είχα καλές και κακές στιγμές. Εγώ έδινα πάντα το καλύτερο μου εαυτό. Φεύγω με τις καλύτερες αναμνήσεις.
Η πορεία στον Παναθηναϊκό είναι φθίνουσα. Πως κατάφερες εσύ να έχεις την αντίθετη πορεία;
Κάθε παίκτης πρέπει να παίρνει μάθημα ότι όταν τα πράγματα δεν είναι καλά γύρω μας, εμείς να τα δίνουμε όλα για να πάμε καλά. Και από εκεί και πέρα το μέλλον δεν μπορεί να το προβλέψει κανείς.
Τι συνέβη τον τελευταίο μήνα;
Είχα μιλήσει με τον πρόεδρο ότι αν έρθει μια καλή πρόταση, θα κοιτάξουμε να βρούμε την καλύτερη λύση. Ξέρω ότι η ομάδα δεν θα ήταν όπως πριν και θα έκανε κάποια χρόνια να ορθοποδήσει. Έτσι έγινε. Έγινε μια πρόταση από την Μπέτις, αλλά ήταν στενά τα χρονικά περιθώρια και δεν μπορέσαμε να τη δούμε. Μετά εμφανίστηκε η Ουντινέζε και εμένα με κάλυψε σε όλα. Μακάρι να μπορούσα να φέρω περισσότερα χρήματα στην ομάδα, 1,2,3 εκατομμύρια. Αλλά τα πράγματα δεν είναι ...

...όπως τα θέλουμε. Λίγο η κατάσταση στην Ελλάδα στον Παναθηναϊκό, η ποιότητα του πρωταθλήματος δεν βοηθά να πουληθεί κάτι σε καλή τιμή. Θέλω να ευχαριστήσω τον κ. Αλαφούζο για τη στάση του. Είναι ευγενέστατος και μου έδειξε ότι ήθελε να με βοηθήσει. Ήρθε η πρόταση, κάναμε το καλύτερο που μπορούσαμε. Βγαίνει κερδισμένη η ομάδα γιατί αποκομίζει 900.000 ευρώ και κερδίζω και εγώ.
Η προοπτική του δανεισμού στη Γρανάδα, πως προέκυψε;
Ο πρόεδρος της Ουντινέζε έχει δύο ομάδες, τη Γρανάδα και τη Γουότφορντ. Υπάρχει ένα πλάνο στο εξωτερικό με τις ομάδες. Χτύπησε ο πρώτος γκολκίπερ, αλλά δεν τον πετάνε έξω. Για αυτό πάω στη Γρανάδα, για να παίξω. Για όλους μας, αυτή είναι καλύτερη επιλογή αυτή τη στιγμή.
Ένας παλιός παράγοντας είχε πει ότι οι παίκτες που φεύγουν, δεν έχουν τον Παναθηναϊκό στην καρδιά τους. Με σένα τι ισχύει;
Ήταν ένα όνειρο ζωής, μια ευκαιρία καριέρας. Στον Παναθηναϊκό βελτιώθηκα ποδοσφαιρικά, έγινα καλύτερος άνθρωπος, με τις καλές και τις κακές στιγμές και θα έχω τον Παναθηναϊκό μέσα στην καρδιά μου.
Έξι χρόνια έζησες πολλές καλές και κακές στιγμές. Πλέον, τι συμβουλεύεις τη διοίκηση για να φτάσει ο Παναθηναϊκός ξανά στην κορυφή;
Χρειάζεται ενότητα, ομόνοια. Ο αρνητισμός δεν βοηθά. Πρέπει να υπάρξει ένα πλάνο, ένας σχεδιασμός, ώστε να επωφελείται από παίκτες που βγάζει. Να δώσει βάρος στην ακαδημία του. Να περνάει από κόσκινο τους ξένους παίκτες. Να γίνονται προσεκτικές κινήσεις σε κάθε τομέα. Αν υπάρχει πλάνο και σχεδιασμός, θα γίνουν θετικά πράγματα.
Από το 2002 και έπειτα, με μικρές εξαιρέσεις, ο γκολκίπερ της Εθνικής προέρχεται από την ακαδημία της Παιανίας. Πως το εξηγείς;
Ανέκαθεν ο Παναθηναϊκός έβγαζε καλούς Έλληνες τερματοφύλακες. Αυτό θα είναι ένας συνδυασμός ταλέντου, καλής διαχείρισης. Εγώ είχα καλούς συμπαίκτες, Έλληνες και ξένους. Και τώρα δεν θα έχει πρόβλημα που φεύγω. Συνδυάζει ταλέντο και εμπειρία. Είναι τυχεροί οι γκολκίπερ που δουλεύουν με τον Παναγιώτη Αγριογιάννη. Δούλεψα 4 χρόνια μαζί του και τον ξέρω. Είναι ευκαιρία να κερδίσει μακροπρόθεσμα ο Παναθηναϊκός και η Εθνική ομάδα.
Ένας άνθρωπος σε στιγμάτισε, ο Ζεσουάλδο Φερέιρα. Προερχόσουν από δύο άσχημες στιγμές και σε στήριξε. Έχεις κάτι να πεις σε αυτό τον άνθρωπο;
Πολλές φορές μίλησα για τον Ζεσουάλδο και θα το ξαναπώ. Είναι ένας άνθρωπος καταξιωμένος και έμπειρος. Ήρθε σε μία δύσκολη στιγμή στην ομάδα. Αυτός και το τιμ του ήταν από τα καλύτερα που πέρασαν. Δεν είχε τα αποτελέσματα που ήθελε λόγω συνθηκών. Εμένα με στήριξε και δεν υπάρχει μεγαλύτερη ικανοποίηση απ' όταν κάνεις ένα λάθος, ο άλλος να μην σε αποπαίρνει και να σε πετάξει έξω. Ήταν κοντά μου, με στήριξε, με βοήθησε και π μου έδωσε ευκαιρίες. Νομίζω πως και εγώ από την πλευρά μου, τον δικαίωσα.
Παίρνεις ένα δύσκολο εξάμηνο. Πως ένιωσες μετά τα ματς με την ΑΕΚ και τον Ατρόμητο; Τι έγινε στο ματς με την ΑΕΚ; Τι σκέφτηκες και ποιος στάθηκε δίπλα σου;
Υπήρχε απογοήτευση και ήμουν νευριασμένος μετά την ΑΕΚ, γιατί ήταν ένα ματς που είχαμε παρουσιαστεί πάρα πολύ καλοί. Προερχόμασταν από ήττα, είχαμε στα χέρια μας την πρόκριση στα ημιτελικά, αλλά δυστυχώς στο ποδόσφαιρο γίνονται τα απίστευτα. Αν δεν έμπαινε εκείνο το γκολ, ακόμα θα παίζαμε. Εγώ είχα τραυματιστεί και είχα πάθει ρήξη ορθού μοιραίου. Δεν μπορούσα να πέσω κάτω, δεν υπήρχε αλλαγή. Οπότε, είπα να περιμένω. Είπα τι μπορεί να γίνει. Όμως έγινε.
Αισθάνθηκα βιδωμένος και δεν μπόρεσα να την πάρω. Ήταν μία κακή συγκυρία και έγινε ότι έγινε. Με τον Ατρόμητο, προερχόμουν από μία κακή περίοδο. Είχα τον τραυματισμό μέχρι να επανέλθω πλήρως. Μου ξαναδόθηκε η δυνατότητα να παίζω. Ο κύριος Φερέιρα μου είχε ζητήσει να παίζω ψηλά, για να βοηθήσω το παιχνίδι της ομάδας. Όπως γίνεται στο σύγχρονο ποδόσφαιρο.
Αυτό όμως χρειάζεται εμπειρία και ρυθμό. Έγινε μία κάθετη μπαλιά, βγήκα να τη διώξω, δεν πρόλαβα, έβαλα το χέρι για να μην δεχτούμε γκολ και αποβλήθηκα δίκαια. Και αυτό ήταν κάτι πολύ δύσκολο. Δεν ήξερα τι να πω, τι να σκεφτώ. Ότι και να γινόταν δεν θα έβγαζα άκρη.
Συνέχισα να δουλεύω, έβαλα το κεφάλι κάτω, ο προπονητής με εμπιστεύτηκε και μου έδωσε την ευκαιρία στο ματς με τα Γιάννινα, όπου αυτό το παιχνίδι άλλαξε τη μοίρα μου. Σε εκείνο το ματς δεν παίχτηκε ποδόσφαιρο, ήταν άθλιες οι συνθήκες. Θέλαμε πολύ τη νίκη και τη πήραμε. Έκτοτε, τα πράγματα πήραν άλλη τροχιά.
Η νέα γενιά παικτών έχετε άλλη νοοτροπία. Τι μπορείτε να κάνετε οι ποδοσφαιριστές για να αλλάξετε κάτι;
Οι ποδοσφαιριστές δεν μπορούν να κάνουν πολλά. Κάνουμε παράπονα, γκρινιάζουμε. Πολλές φορές όμως μας γυρνάει μπούμερανγκ. Ειλικρινά, δεν ξέρω τι μπορεί να γίνει. Όλοι θέλουμε να πάει μπροστά το ποδόσφαιρο, αλλά πάει προς τα πίσω.
Ελπίζω με την κρίση να υπάρξει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη για τους νεαρούς, να έχουν τη δυνατότητα να παίξουν και μακάρι οι ομάδες να στηριχτούν σε δικά τους παιδιά, να παράξουν παίκτες, να πουλάνε και να έχουν έσοδα.
Στον Παναθηναϊκό θα ήσουν βασικός. Φοβάσαι που πας έξω;
Δεν είναι θέμα φόβου. Τα ματς που έχω παίξει με τον Παναθηναϊκό μου έχουν δώσει αυτοπεποίθηση. Είναι πρόκληση το εξωτερικό. Δεν θα έχω τη φανέλα στο σπίτι μου και η συμμετοχή μου στο ισπανικό πρωτάθλημα, θα με βοηθήσει πολύ.
Χάρισες λεφτά στον Παναθηναϊκό και αυτό δείχνει ότι έχεις δεθεί με την ομάδα. Θες να στείλεις ένα μήνυμα;
Έδειξα ότι δεν με νοιάζουν τα λεφτά. Ήμουν από τους πιο χαμηλόμισθους και ουσιαστικά, με την κίνηση μου έπαιξα δύο χρόνια αμισθί στον Παναθηναϊκό. Μπορούσα να κάνω προσφυγή και να φύγω. Αλλά δεν είναι τα λεφτά στη μέση. Ήθελα να βοηθήσω την ομάδα  σε μία τόσο δύσκολη καμπή. Αυτό είναι το καλύτερο συναίσθημα, καλύτερο από 150.000 ευρώ.
Επειδή μιλάς πιο ελεύθερα, περίγραψε μας λίγο την κατάσταση στην ομάδα; Και είχες ποτέ κρούση από τον Ολυμπιακό;
Όλα τα παιδιά που παίζουν στο πρωτάθλημα έχουν θέματα με τις πληρωμές και πολλοί αντιμετωπίζουν βιοποριστικό πρόβλημα. Όλοι γνωρίζουμε την οικονομική κατάσταση στον Παναθηναϊκό, ξέρουμε τι αντιμετωπίζαμε, όμως δείχναμε επαγγελματίες, τιμούσαμε έναν μεγάλο σύλλογο και ήταν χαρά μας που παίζαμε. Όλοι έδειξαν ότι ήταν καλοί χαρακτήρες.
Όσο για την κρούση, δεν είχα καμία επαφή. Δεν είχα και σκοπό να πάω σε άλλη ελληνική ομάδα. Ήθελα εξωτερικό. Αυτό με τραβούσε, να μετρήσω τις δυνάμεις μου και να δω αν θα ανταπεξέλθω.
Πότε σου γεννήθηκε η σκέψη να φύγεις; Συνέβη κάτι; Μπορούσε να σε κρατήσει ο Παναθηναϊκό;
Μικρός σκεφτόμουν ότι ήθελα να παίξω στον Παναθηναϊκό ,το είχα όνειρο. Το ίδιο συνέβη με το εξωτερικό, βλέποντας και παίζοντας στο Τσάμπιονς Λιγκ. Όταν αρχίζεις να είσαι καλός, το σκέφτεσαι. Οι ιδέες δυναμώνουν ότι βλέπεις ότι και η κατάσταση στο σύλλογο δεν είναι καλή. Όμως οι δυσκολίες σε κάνουν να κοιτάξεις το καλύτερο για σένα.
Θα ήθελες να επιστρέψεις, υπό διαφορετικές συνθήκες
Φυσικά, θα το ήθελα.
Ως τερματοφύλακας, ποιους θυμάσαι από τον Παναθηναϊκό;

Από τον Παναθηναϊκό τα τελευταία χρόνια πέρασαν παίκτες προσωπικότητες από τον Παναθηναϊκό με χαρακτήρα. Όπως ο Σισέ, ο Ζιλμπέρτο, ο Καραγκούνης, ο Κατσουράνης, ο Σαλπιγγίδης. Ήταν τιμή για μένα που προπονήθηκα μαζί τους, γιατί βελτιώθηκα. Όταν παίζεις με συμπαίκτες υψηλού επιπέδου, βελτιώνεσαι και εσύ. Ήταν μοναδικό το συναίσθημα να τους έχεις συμπαίκτες και να τους βιώνεις στην καθημερινότητα τους. Π.χ. να βλέπεις τον Ζιλμπέτο να σε κυνηγάει κάθε πρωί για χειραψία.
Πηγή:prasinanea.gr-
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ: CORFU NEWSit