Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2011

ΜΠΑΜΠΗΣ:TI ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΑ ΟΡΦΑΝΑ ΛΙΜΑΝΙΑ....

                                    …της Κέρκυρας;
Ο τελευταίος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εφεύρε τον νεόκοπο όρο  «ορφανά λιμάνια» για όλα τα λιμάνια των Διαποντίων Νησιών αλλά και για όλα τα λιμάνια της Κέρκυρας ( Λευκίμμης, Παλαιοκαστρίτσας, Κασσιόπης, Αγ. Στεφάνου, Αστρακερής, κ.ά.) πλήν, βεβαίως, των προσοδοφόρων λιμανιών της πόλης της Κέρκυρας και των Παξών που ανήκουν στον...
... Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας Α.Ε. ( Ο.Λ.ΚΕ Α.Ε). Ο όρος «ορφανά λιμάνια» υπονοεί αλλά και ουσιαστικά σημαίνει πως κανένας δεν είναι υπεύθυνος γι’ αυτά και για κανένα από αυτά δεν υπάρχει φορέας διαχείρισης. ΄Ορος οποίος απαλλάσσει από κάθε ευθύνη για τη συντήρηση και τη βελτίωση των λιμανιών αυτών την κυβέρνηση ενώ την ίδια στιγμή χορηγεί άλλοθι στο Δήμο της Κέρκυρας και στην Περιφέρεια Ιονίων Νησιών για να δικαιολογούν την απραξία τους, αφού ουσιαστικά τους απαγορεύει κάθε ανάμειξη στο θέμα αυτό. 
Ουσιαστικά τα λιμάνια αυτά έχουν εγκαταλειφθεί πλήρως και από την πολιτεία αλλά και από την Τοπική Διοίκηση. Κανένας δεν αναλαμβάνει να δώσει λύσεις ούτε στα πιο απλά προβλήματα (καθαριότητα τόσο των εσωτερικών χώρων όσο και του περιβάλλοντος χώρου, την ηλεκτροδότηση και την ύδρευση των λιμανιών, την πληρωμή λογαριασμών κ.ά.). Πολύ περισσότερο κανένας δεν αναλαμβάνει να δώσει λύσεις στα πιο δύσκολα και δαπανηρότερα, όπως οι εκβαθύνσεις και ο καθαρισμός τους από τις προσχώσεις ή την είσοδο τεράστιων ποσοτήτων φυκιών στη λιμενολεκάνη τους, η επέκταση των λιμενοβραχιόνων τους ή προσθήκη συμπληρωματικών λιμενοβραχιόνων, η τοποθέτηση φωτοσημαντήρων, η δημιουργία διαύλων και πολλά άλλα. Έτσι ενώ, υπάρχουν 20 εκατ. Ευρώ στο ΕΣΠΑ για λιμάνια κινδυνεύουν να χαθούν αφού δεν εντάσσεται σ’ αυτό ούτε ένα από αυτά τα λιμάνια με την δικαιολογία ότι δεν έχουν φορέα διαχείρισης με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το λιμάνι της Ερρείκουσας για το οποίο υπάρχει από καιρό ολοκληρωμένη μελέτη επέκτασης του.
Άλλα παραδείγματα: Το λιμάνι στο Μαθράκι χρειάζεται επέκταση και σωστή κατεύθυνση στους επεκτεινόμενους λιμενοβραχίονες  ούτως  ώστε να αποφευχθεί το φαινόμενο της εισόδου τεράστιων ποσοτήτων φυκιών που κάθε χρόνο σχεδόν καθιστούν ένα μεγάλο μέρος του λιμανιού αδιάβατο ενώ η δυσοσμία που αναδίδουν τα φύκια «εκδιώκει» τους λιγοστούς τουρίστες. Το νέο λιμάνι στους Οθωνούς, κυριολεκτικά, είναι άχρηστο αφού είναι εκτεθειμένο στους Ανατολικούς και Ν.Α ανέμους. Χρειάζεται άμεσα συμπληρωματικός λιμενοβραχίονας που να αντιμετωπίζει τους ανέμους αυτούς. Επίσης άμεσα πρέπει να ανακατασκευαστεί η «μπούκα» του παρακείμενου αλιευτικού καταφυγίου «Αυλάκια», που κατέστρεψαν (μεγάλωσαν υπερβολικά καθιστώντας έτσι ανασφαλές αυτό το, για χρόνια, ασφαλές αλιευτικό καταφύγιο )κατά την διάρκεια των εργασιών κατασκευής του νέου λιμανιού. Ανάλογα προβλήματα έχουν όλα τα επονομαζόμενα «ορφανά λιμάνια της Κέρκυρας. Εξάλλου πρόσφατα καταθέσαμε ερώτηση για την τραγική κατάσταση που έχουν περιέλθει τα λιμάνια του Αγίου Στεφάνου και της Αστρακερής.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. κ. Υπουργοί εάν προτίθενται να αναλάβουν άμεσα τις ευθύνες τους για τα λιμάνια που  ονομάζουν «ορφανά» και που βιώνουν την τέλεια εγκατάλειψη. Και την τέλεια εγκατάλειψη μαζί με τα «ορφανά λιμάνια» βιώνουν, συνεπακόλουθα  και οι κάτοικοι τους που κανένας, όσο επίσημος και να είναι, δεν μπορεί να τους ονομάσει ορφανούς.